مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاسردرگمی و استرس برای انتخاب منبع مناسب آزمون تیزهوشان

سردرگمی و استرس برای انتخاب منبع مناسب آزمون تیزهوشان

سردرگمی و استرس برای انتخاب منبع مناسب آزمون تیزهوشان
فهرست مطالب

یکی از مشکلاتی که ذهن بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان را درگیر می نماید و آرامش روحی و ذهنی آنها را بر هم می ریزد این موضوع است که ” آیا منبع مناسبی را برای شرکت در آزمون تیزهوشان انتخاب کرده ام یا خیر ؟ اگر سوالها از کتابی بیایند که من آن کتاب را مطالعه نکرده ام در آن صورت قادر به پاسخگویی به آن سوالها نخواهم بود .”

دانش آموزان با بنیه علمی قوی تر بیشتر دچار این سردرگمی و استرس می شوند.

جالب است بدانید که طبق تجربه اینجانب بیشتر دانش آموزان قوی به این استرس دچار می شوند . دانش آموزانی که معمولا مشغول مطالعه یک و یا دو کتاب برای هر یک از دروس هستند ، زمانی که متوجه تفاوت منبع مورد استفاده دوستشان می شوند ، با خود می گویند که “مبادا سوالی از آن کتاب مطرح شود و من نتوانم به آن پاسخ صحیح دهم و به واسطه همین سوال موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان نشوم ؟”

اما چگونه از سردرگمی و استرس برای انتخاب منبع مناسب آزمون تیزهوشان رهایی یابیم؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از سوالهایی که در منابع مختلف مطرح می شود یا مشابه یکدیگر هستند یا دقیقا با همان اعداد در کتب مختلف ذکر شده اند.
دومین نکته این است که سوالهای مطرح شده در آزمون تیزهوشان (به خصوص از سال 93 به بعد) معمولا به هیچ وجه تکراری نبوده و کاملا مفهومی می باشند و درک و ابتکار شرکت کنندگان در آزمون را می سنجند . البته این بدان معنی نیست که درگیر شدن با نمونه سوالهای مختلف مفید نیست . بلکه بدان معنی است که احتمال تکراری بودن سوالات بسیار بسیار اندک است.

پیشنهاد ما به شما این است که بجای خرید منابع مختلف و مطالعه بخشی از هر منبع به صورت ناقص ، روی کتابی که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید تمرکز کنید و سعی کنید بر آن کتاب تسلط کامل بیابید . حتی اگر سوالها و درسنامه های آن کتاب را کاملا مطالعه نموده اید ، مجددا به سراغ سوالها بروید و با بررسی مجدد سوالهایی که ممکن است شما رابه اشتباه بیاندازند ، سعی در رفع نقاط ضعف خود داشته باشید . نهایتا اگر وقت اضافی آوردید ، مجاز به خرید منبع جدید و بررسی آن هستید . ولی حواستان باشد که تسلط بر مطالب درسی را فدای خرید کتب مختلف ننمایید.
جهت اطلاع از منابع مناسب برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به اینجا مراجعه بفرمایید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button