مشاوره رایگان: 09126403086

Homeاخبارآیا برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال تحصیلی 98-99 قطعی است؟

آیا برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال تحصیلی 98-99 قطعی است؟

برگزاری آزمون تیزهوشان
فهرست مطالب

از آنجایی که آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در دو سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در برهه های مختلف زمانی سعی در حذف این آزمون و بطور کلی حذف مدارس تیزهوشان در مقطع اول متوسطه داشتند و با دخالت ارگان هایی همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی اصلی رسیدگی به امور این مدارس می باشد موفق نشدند به اهداف خود دست پیدا کنند ،و از آنجایی که بسیاری از والدین و دانش آموزان داوطلب این آزمون در این سه سال اخیر دچار سردرگمی و بلاتکلیفی بسیاری در ارتباط با برگزاری یا عدم برگزاری و همین طور نحوه برگزاری این آزمون شدند ،بر آن شدیم تا با انتشار آخرین مصاحبه سرکار خانم دکتر فاطمه مهاجرانی ،رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان به تمامی سردرگمی ها و بلاتکلیفی والدین عزیز پایان دهیم.

ابهام در برگزاری آزمون تیزهوشان 98-99

به نقل از خبرگزاری مهر ،فاطمه مهاجرانی گفت :مدارس استعداد های درخشان برای آزمون ششم به هفتم ،طبق روال سابق یعنی برگزاری یک آزمون که بصورت پیشرفت تحصیلی نیست ،اقدام خواهد کرد و قطعا برای برای سال تحصیلی جاری ،ابزاری به شکل آزمون خواهیم داشت.
خانم مهاجرانی افزود :امیواریم در آینده بتوانیم با همکاری معاونت آموزش ابتدائی ،مدل آزمون را تغییر داده و از شکل فعلی آن خارج کنیم .اما تا تا زمانی که این مهم تحقق یابد ،قطعا آزمون برگزار خواهیم کرد.
وی در ارتباط با دلایل لزوم برگزاری آزمون نیز گفت :به دلایل زیر حتما باید آزمون برگزار کنیم:
1-متقاضی این مدارس بسیار زیاد هستند.
2-باید افراد ویژه شناسایی و برای تحصیل در این مدارس انتخاب شوند.
ایشان با بیان اینکه با اعمال هر روشی بجز آزمون ممکن است دغدغه هایی در ارتباط با اعمال سلیقه ایجاد شود اظهار داشت :برگزاری آزمون هایی از جنس چند گزینه ای و قلم و کاغذی اگر چه بدون ایراد نیستند ،اما چون همه در آزمونی مشترک شرکت می کنند و شرایط برای همه یکسان است ،جلوی تضعیف حق داوطلبان گرفته می شود.
خانم مهاجرانی در ارتباط با نقایص طرح شهاب افزود : در این طرح خطر رفتار سلیقه ای وجود دارد و اگر تنها بار انتخاب را بر دوش طرح شهاب بگذاریم،احتمال انحراف شهاب بسیار زیاد خواد بود .برای مثال چگونه ممکن است از چانه زنی والدین با معلمان جلوگیری کرد؟
ایشان در ادامه افزودند: مطلوبترین روش برای گزینش استعداد های درخشان این است که باهمکاری آموزش ابتدائی ،دانش آموزانی که در کلاس عملکرد متفاوتی دارند را شناسائی و سپس از آن ها آزمون گرفته شود تا بتوان دانش آموزان ویژه را انتخاب نمود.
مهاجرانی تصریح کرد : اعتقاد داریم دو درصد دانش آموزان به جهت فعالیت بیش از حد ذهن خود نمی توانند در کلاس های درس عادی حضور داشته باشند به این دلیل که هم دبیر را اذیت می کنند و هم موجب بر هم خوردن نظم کلاس می شوند .
ایشان در ادامه در ارتباط با طرح شهاب گفت:این طرح به منظور این طراحی شده است که هر دانش آموز را در مسیر خودش قرار دهد .در واقع طرح شهاب برای شناسایی استعداد های درونی و فردی افراد طراحی شده و به همراه سایر نهادها همانند خانه های فرهنگ ،پژوهش سراها ،سرای محله ،دانش آموزان را در شکوفا شدن هر چه بیشتر در مسیر خودشان یاری می کند.
رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان با اشاره به این موضوع که تمامی مجموعه ها از همکاری سایر قسمت های سازمان بی نیاز نمی باشند خاطرنشان کرد : در بسیاری از حوزه ها نیازمند همکاری با سایر بخش های آموزش و پرورش می باشیم ولی در ارتباط با موضوع آزمون مدارس استعداد های درخشان فعلا در درون سازمان کار می کنیم.
امیدوارم با خواندن این اظهارات در ارتباط با برگزاری آزمون تیزهوشان ،خیالتان از برگزاری این آزمون راحت شده باشد و بتوانید تمام انرژی خود را روی نحوه درست مطالعه متمرکز نمایید.

برای اینکه تمرکز خودتون رو قبل از مطالعه بالا ببرید ،حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button