مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاشرکت در آزمون های آزمایشی امری ضروری است

شرکت در آزمون های آزمایشی امری ضروری است

شرکت در آزمون های آزمایشی امری ضروری است
فهرست مطالب

یکی از سوالاتی که بسیاری از دانش آموزان و والدین گرامی از بنده می پرسند این است که

  • اولا: آیا شرکت در آزمون های آزمایشی واقعا موثر است؟
  • ثانیا: آیا می توان به نتایج این آزمون ها اعتماد کرد یا خیر؟

اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی چقدر است؟

آیا شرکت در آزمون های آزمایشی واقعا تاثیری بر موفقیت در آزمون های تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص دارد؟

درباره اهمیت این آزمون ها می توان به نکات زیر اشاره نمود:

سنجش توانایی دانش آموز در آزمونی با زمان محدود

بسیاری از دانش آموزان علیرغم داشتن بار علمی خوب، متاسفانه قادر به پیاده سازی دانسته های خود در زمان محدود نبوده که این خود می تواند یکی از بزرگترین نقاط ضعف برای شرکت در آزمون هایی همانند تیزهوشان و نمونه دولتی باشد.

شرکت در آزمون های آزمایشی، مدیریت زمان که یکی از ارکان اصلی موفقیت در هر آزمونی است را به دانش آموزان یاد می دهد.

تبدیل دانش آموزان کمال گرا به دانش آموزان واقع گرا

هر چقدر درباره این مورد گفته شود کم است. متاسفانه به دلیل پایین بودن سن داوطلبان آزمون تیزهوشان و کمبود تجربه آنها و همچنین کیفی بودن نمرات در مقطع ابتدائی، بیشتر دانش آموزان فکر می کنند که مثلا چون در امتحاناتشان نمره خیلی خوب گرفته اند، این بدان معنی است که در امتحانات تستی هم باید به تمام سوالات پاسخ دهند. همین دیدگاه غلط منجر به نوعی کمالگرایی در دانش آموز می شود که زمانی که در امتحاناتی سرنوشت ساز چون تیزهوشان شرکت می کنند، زمانی که با سوالات مواجه می شوند، می خواهند همه آنها را از پا در بیاورند. در نتیجه پس از صرف وقت زیادی برای سوالات دشوار نه تنها زمان را از دست می دهند، بلکه اکثرا به جواب غلط می رسند و شانس قبولی خود را بسیار کاهش می دهند.

با شرکت در آزمون های آزمایشی، مثلا اگر سوالات درس ریاضی دشوار باشند، دانش آموز در می یابد که با پاسخ درست به 50 درصد سوالات می تواند نتیجه بسیار خوبی بدست آورد. در نتیجه این امر به شدت از استرس دانش آموز کاسته و او را به از یک دانش آموز کمالگرا به یک دانش آموز واقع گرا تبدیل می کند.

شاید باورش در ابتدا مشکل باشد ولی در امتحان تیزهوشان سال گذشته، به دلیل دشوار بودن سطح سوالات، خود من دانش آموزانی داشتم که با در 25 هم در این آزمون پذیرفته شدند.

شناخت نقاط ضعف و قوت

حتما دیده اید که تمام تیم های ورزشی پس از انجام تمرینهای سنگین و طاقت فرسا، قبل از حضور در یک رویداد ورزشی رسمی، حتما در چند بازی تدارکاتی شرکت می کنند. دلیل این امر واضح است. تنها با شرکت در یک آزمون شبیه سازی شده با آزمون اصلی است که نقاط ضعف و قوت مشخص می شود و می توان برای تقویت نقاط قوت رنامه ریزی کرد و برای بر طرف کردن نقاط ضعف در کلاس های آمادگی سمپاد شرکت کرد. این موضوع باعث می شود تا دانش آموز با دیدن نتایج آزمون های خود و بررسی موشکافانه آنها، روز به روز برای موفقیت در این آزمون آماده تر شود.

آیا نتایج آزمون های آزمایشی قابل اعتماد هستند؟

از آنجایی که شرکت کنندگان در آزمون های آزمایشی همگی در یک شرایط یکسان قرار دارند و درجه سختی سوالات برای همه آنها یکسان است، لذا نتایجی که از این امتحانات به دست می آید تا حد بسیار زیادی قابل اعتماد بوده و می توان با استفاده از برآیند ترازهای بدست آمده، نتیجه آزمون تیزهوشان را نیز پیش بینی کرد.

البته لازم به ذکر است که انتخاب آزمون استاندارد با جامعه آماری مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در مطلبی جداگانه به توضیح و معرفی آزمون آزمایشی که از نظر اینجانب دارای فاکتورهای لازم بوده و می تواند فرزندان شما را در مسیر موفقیت هرچه بیشتر یاری دهد،خواهم پرداخت.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button