مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاچگونه فرزند خود را آماده قبولی در آزمون تیزهوشان کنیم؟

چگونه فرزند خود را آماده قبولی در آزمون تیزهوشان کنیم؟

آزمون تیزهوشان
فهرست مطالب

مدارس تیزهوشان همواره جزو مدارس برتر کشور بوده اند و این برتری ناشی از کیفیت آموزشی بالا و همچنین سطح بالای دانش آموزانی است که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. دلیل دیگری که والدین تمایل دارند که فرزندانشان در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل دهند، شهریه پایین تر این مدارس در مقایسه با مدارس غیر انتفاعی است. به طوری که گاها شهریه این مدارس به یک سوم شهریه سایر مدارس می رسد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که اگر به عنوان پدر و مادر یک دانش آموز داوطلب آزمون تیزهوشان رعایت نمایید، می توانید شانس پذیرفته شدن فرزندتان در این آزمون را تا حد چشم گیری افزایش دهید.

  1. در راستای آمادگی فرزندتان از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

در طی حدود 12 سالی که در زمینه آماده سازی دانش آموزان برای آزمون تیزهوشان فعالیت دارم، متاسفانه با تعداد بسیار زیادی از والدین مواجه شده ام که به دلیل اشتباهاتی که در روند آمادگی فرزندشان برای این آزمون مرتکب شده اند، موفق به گرفتن نتیجه مورد نظر نشده اند. این اشتباهات ممکن است در حوزه های مختلف از قبیل انتخاب منبع مناسب برای آزمون تیزهوشان، انتخاب کلاس آمادگی تیزهوشان مناسب برای آزمون و یا نداشتن آگاهی کافی برای آماده سازی فرزندشان از لحاظ روحی، رخ دهد. بهترین راه برای عدم تکرار این اشتباهات، کمک گرفتن از شخصی معتمد است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد و راه درست را به شما نشان دهد.

  1. بیش از حد اهمیت آزمون تیزهوشان را برای فرزندتان بالا نبرید.

هر چقدر از اهمیت این مورد بگویم، کم است. اگرچه پذیرفته شدن در این آزمون می تواند آینده تحصیلی فرزندتان را تغییر دهد، اما هم والدین و هم داوطلبان باید بدانند که قبولی در این آزمون نمی تواند به تنهایی موفقیت آن ها در زندگی شان را تضمین نماید. این مسیر یکی از هزاران مسیری است که ممکن است در آینده فرزندتان تاثیر گذار باشد. پس خواهشا با بزرگ نمایی و وارد کردن فشار روحی بیش از حد به فرزندتان، زمینه ایجاد استرس در او را افزایش ندهید. متاسفانه تعداد زیادی از داوطلبان این آزمون هرساله به دلیل فشارهای بی مورد والدین و استرس ناشی از این فشار ها در جلسه آزمون، نمی توانند با حداکثر توانایی ذهنی در جلسه حاضر شوند و متاسفانه نتیجه مطلوب را کسب نمی کنند. پس سعی کنید به عنوان پدر و مادر حد اعتدال را رعایت کنید تا فرزندتان از این استرس در امان باشد.

امیدوارم تنها با رعایت نمودن این 2 نکته، مسیر را برای قبولی فرزندتان در این آزمون هموار سازید و سال آمادگی فرزندتان برای این آزمون به عنوان یکی از خاطرات خوب و البته با نتیجه مطلوب در زندگی شما ثبت شود.

برای افزایش تمرکز داوطلبان مقاله راه های افزایش تمرکز برای آزمون تیزهوشان را مطالعه کنید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button