مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاتعداد و مدت پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

تعداد و مدت پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

تعداد، ضرایب و مدت پاسخگویی به سوالات هر درس در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
فهرست مطالب

چندی است که نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تغییر کرده است و سوالات آزمون از استعداد تحصیلی و به هوش ،استعداد ،خلاقیت و دقت و تمرکز تغییر حالت داده است .به همین دلیل ضروری دیدیم که در مقاله ای تعداد و زمان مجاز برای پاسخگویی به سوالات این آزمون را برایتان توضیح دهیم .
آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل چهار بخش می باشد که سوالات این چهار بخش در غالب دو دفترچه به داوطلبان ارائه می گردد .دفترچه اول شامل سوالات هوش و استعداد کلامی ،هوش ریاضی و منطق و استعداد غیرکلامی (یا همان استعداد تحلیلی و هوش تصویری) می باشد . دفترچه دوم نیز دربرگیرنده سوالات سرعت ،دقت و تمرکز می باشد .

در اولین دفترچه به ترتیب 20 سوال هوش و استعداد کلامی ، 20 سوال هوش ریاضی و منطق و در نهایت 20 سوال هوش و استعداد تحلیلی داریم که در مجموع دانش آموزان 60 دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات زمان دارند.
در دومین دفترچه  ،40 سوال از نوع سوالات سرعت ،دقت و تمرکز مورد سوال است که داوطلبان تنها 20 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات این بخش زمان دارند .همان طور از که نام سوالات این بخش مشخص است ،داوطلب برای دادن پاسخ صحیح به سوالات این بخش نیازمند داشتن سرعت بالایی است و اگر قبل از آزمون روی سوالات مشابه این قسمت تمرین نکند ،نخواهد توانست به خوبی از پس سوالات آن در زمان مذکور بر آید .
یکی از سوالاتی که بسیار توسط والدین و دانش آموزان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پرسیده می شود این است که آیا سوالات مربوط به قسمت های مختلف مطرح شده  در آزمون دارای ضریب می باشد یا خیر .در جواب به این سوال باید گفت که تمامی 100 سوال مطرح شده در این آزمون از ارزش یکسانی برخوردار بوده و تمامی سوالات از ضریب یکسانی برخوردارند .به بیان دیگر اگر داوطلبی به 40 سوال از بخش دقت و تمرکز پاسخ صحیح بدهد ،هیچ تفاوتی با داوطلب دیگری که به 40 سوال هوش ریاضی و کلامی پاسخ صحیح داده است ،ندارد .

لازم به ذکر است که این آزمون نیز همانند بیشتر آزمون های تستی ،دارای نمره منفی بوده و هر سه پاسخ غلط به سوالات ،یک پاسخ درست را از بین می برد .
بدیهی که با بررسی سوالات آزمون تیزهوشان سال های گذشته ،می توان در پاسخگویی به آن ها تسلط بیشتری یافت.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

    5 نظر

  1. فاطمه
    فروردین ۳, ۱۳۹۸
    پاسخ

    متن جالبی بود اما من شنیده ام سال ۹۸ ۹۹ احتمال اینکه همه ی سوال ها استعداد تحلیلی باشه زیاده

  2. صبا
    خرداد ۲۶, ۱۳۹۸
    پاسخ

    بله.همه ی سوالات تحلیلی هستند طبق بخشنامه

  3. آیدا
    مهر ۱۰, ۱۴۰۰
    پاسخ

    خیر من پسر عمم داده اصلا اینتور نبوده

  4. من
    خرداد ۱۹, ۱۴۰۰
    پاسخ

    سالم
    برای دادن آزمون تیزهوشن
    چندساعت وقت داریم؟

  5. ا.م
    مرداد ۷, ۱۴۰۲
    پاسخ

    من سال ۱۴۰۲ امتحان دادم و هنوز نتایج نیومده

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button