مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاچرا کیفیت و سطح سوالات آزمون تیزهوشان در سالهای اخیر تغییر کرده است؟

چرا کیفیت و سطح سوالات آزمون تیزهوشان در سالهای اخیر تغییر کرده است؟

کیفیت و سطح سوالات آزمون تیزهوشان
فهرست مطالب

آیا فقط با تکیه به کتاب درسی میتوان از پس آین آزمون برآمد؟

در سالهای اخیر با این واقعیت مواجه هستیم که سطح سوالات آزمون تیزهوشان کاملا تغییر کرده است به گونه ای که نیاز به شرکت در کلاسهای آمادگی تیزهوشان و درس خواندن با برنامه ای حساب شده کاملا حس می شود.

اما چرا سوالات این آزمون در سالهای اخیر سخت تر شده است؟

پیش از سال 93 طراحی سوالات تیزهوشان در مرکز هر استان صورت می گرفت. به بیان دیگر هر استان سوالات منحصر به خود را داشت. از سال 93 ، طراحی سوالات تیزهوشان سراسر کشور به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سپرده شد . باشگاه دانش پژوهان جوان که خود یکی از زیر مجموعه های مرکز ملی استعدادهای درخشان می باشد ، وظیفه طراحی سوالات المپیاد های کشوری را بر عهده دارد . دقیقا به همین دلیل است که سوالات آزمون تیزهوشان از سال 93 با دشواری بیشتری همراه بوده و سوالات به آزمون المپیاد شباهت بیشتری دارد.

حال سوال اینجاست که چه کنیم که از این آزمون سربلند بیرون بیاییم ؟

در ابتدا باید این حقیقت را پذیرفت که تنها با خواندن کتب درسی نمی توان به موفقیت رسید. زیرا کتب درسی مطالب را به صورت بسیار پیش پا افتاده بیان کرده اند و قطعا به کتب کمک آموزشی و کمک گرفتن از افراد متخصص در این امر نیاز است. دانش آموزان باید هر چه بیشتر با فرمت سوالات المپیاد آشنا شوند . زیرا همانطور که ذکر شد سوالات سالهای اخیر مشابه سوالات المپیاد می باشد.

هرچه دانش آموز سوالات بیشتری ببیند و روی روش حل آنها بیشتر فکر کند ، احتمال پذیرفته شدنش در آزمون تیزهوشان بیشتر خواهد شد. دبیران نیز در کلاس های تیزهوشان باید تا جایی که برایشان امکان دارد روی نمونه سوالات سالهای پیش تمرکز کنند و به حل نمونه سوالات المپیاد و تیزهوشان سالهای پیش بپردازند تا موفقیت دانش آموزانشان را تضمین کنند.

برای اطلاع از ضرایب و زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون این مطلب را مطالعه بفرمایید.

همچنین برای دریافت نمونه سوالات آزمون مدارس سمپاد در سال های گذشته به این مطلب و برای دریافت نمونه سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی به اینجا مراجعه بفرمایید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button