مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هابهترین زمان برای شروع کلاس های تیزهوشان از چه مقطعی می باشد؟

بهترین زمان برای شروع کلاس های تیزهوشان از چه مقطعی می باشد؟

بهترین زمان برای شروع کلاس های تیزهوشان از چه مقطعی می باشد؟
فهرست مطالب

تیزهوشان از چه مقطعی شروع می شود؟

پرتکرارترین سوال والدین و دانش آموزان این است که تیزهوشان از چه مقطعی شروع می شود و اینجا به این سوال و سوالات دیگر مربوط به مدارس تیزهوشان پاسخ داده خواهد شد. اولین زمان برای ورود دانش آموزان به مدارس تیزهوشان مقطع هفتم است و دانش آموزان معمولا در طول پایه ششم خود را برای شرکت در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم آماده می کنند.

مقطع دومی که دانش آموزان می توانند وارد مدارس تیزهوشان شوند پایه نهم به دهم است. اگر دانش آموزانی دوره متوسطه اول را در مدارس تیزهوشان گذرانده باشد بدون شرکت آزمون و با شرط معدل 17 می تواند وارد پایه دهم شود. در صورتی که در مدارسی غیر تیزهوشان تحصیل کرده باشد باید برای حضور در این مدارس در آزمون شرکت کند و رتیه قبولی دریافت کند.

یکی از سوال هایی که ذهن بسیاری از والدین عزیزی را که فرزندانشان قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند به خود مشغول می کند این است که بهترین زمان برای آغاز کلاس های تیزهوشان و بطور کلی جدی تر درس خواندن برای این آزمون سرنوشت ساز از چه مقطعی می باشد؟

 

پیش از شروع توضیحات و پاسخ به سوال مذکور لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که مطالب بیان شده در این یادداشت صرفا بر اساس تجربیات شخصی اینجانب می باشد و نظر تمامی همکاران عزیز محترم است.

در پاسخ به این پرسش باید به این نکته مهم توجه کرد که دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. دانش آموزان با توان یادگیری بالاتر و بنیه علمی بهتر
  2. دانش آموزان معمولی

کلاس های تیزهوشان برای کدام دانش آموزان مفید است

اشتباه نکنید. این به این معنی نیست که دانش آموزان گروه اول قطعا شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در آزمون را دارند. تنها به این معنی است که اگر دیرتر از دانش آموزان معمولی شروع کنند، به شرط داشتن پشتکار کافی می توانند نتیجه لازم را کسب نمایند.

اگر احساس می کنید که فرزندتان جزو دانش آموزان گروه اول است، بهترین زمان شروع کلاس تیزهوشان ششم می تواند از ابتدای تابستان منتهی مقطع ششم باشد. یعنی پس از پایان امتحانات مقطع پنجم و یک استراحت کوتاه، می توانید اقدام به شروع کلاس های تیزهوشان نمایید.

در صورتی که فرزندتان جزو دانش آموزان گروه دوم است، به هیچ وجه احساس ناامیدی نکنید. فقط کافی است کمی زودتر به فکر باشید. بهترین زمان برای شروع کلاس های مذکور برای این دسته از دانش آموزان از مهر ماه مقطع پنجم ابتدای است.

به این نکته توجه کنید که مطالب گفته شده در این مطلب وحی منزل نیست و حتما استثنائاتی هم وجود دارد. برای مثال در دومین سالی که مشغول به برگزاری کلاس های تیزهوشان بودم، دانش آموزی داشتم که از انتهای آذر ماه مقطع ششم ابتدائی شروع به شرکت در کلاس های بنده کرده بود. ولی با پشتکار بسیار بسیار خوبی که داشت، نه تنها در آزمون تیزهوشان، بلکه در تمامی آزمون های ورودی که شرکت کرده بود پذیرفته شد. جالب است بدانید که دانش آموز مذکور جزو دانش آموزان گروه دوم (دانش آموزان معمولی) بود و بنده قبل از شروع کلاس ها با والدینش اتمام حجت کرده بودم.

در پایان لازم به ذکر است که خوشبختانه در سال های اخیر، حدود 82 از دانش آموزانی که از سال ششم و حدود 100 درصد از دانش آموزانی که از سال پنجم در خدمتشان بوده ام، در آزمون تیزهوشان پذیرفته شده اند.

در انتهای باید اشاره کنم که این مطلب مربوط به دانش آموزان پایه ششم است و برای دانش آموزانی که در مقطع نهم در حال تحصیل هستند برای حضور در آزمون تیزهوشان نیاز است که معدل پایه هشتم آن ها حداقل 19 باشد و از یکسال قبل شروع به آماده کردن خود برای شرکت در آزمون کنند.

جهت آشنایی با عوامل تعیین کننده در موفقیت هر چه بیشتر آزمون تیزهوشان مطلب عوامل موفقیت در آزمون تیزهوشان را مطالعه بفرمائید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

    1 نظر

  1. پانته‌آ
    فروردین ۲۴, ۱۴۰۲
    پاسخ

    سلام. ما دخترمونو در‌مدارس در اصطلاح انسانگرا اسم نوشتیم. ولی خوب دخترم مشخصا علاقه زیادی به درس خواندن داره و سطح‌اش هم از بقیه کمی بالاتره.
    میخواستم سوال کنم با توجه به اینکه این مدارس سطح علمی بالایی ندارن، از چه پایه ای بهتره ببشتر با دخترم نمونه سوال کار کنم برای قبولی آزمون تیزهوشان

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button