مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاسوالات سرعت، دقت و تمرکز و اهمیت آن در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

سوالات سرعت، دقت و تمرکز و اهمیت آن در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

سوالات سرعت، دقت و تمرکز
فهرست مطالب

همان طور که حتما مطلع هستید، سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال 1401-1400 با اندکی تفاوت نسبت به سال های قبل طراحی شده بود. این تفاوت هم در تعداد سوالات و هم در زمان پاسخگویی به آن ها مشاهده می شد .در آزمون های سال های گذشته تعداد سوالات دفترچه اول که متشکل از سوالات هوش کلامی، هوش ریاضی و منطقی و همچنین هوش تصویری فضایی بود، 60 سوال مطرح می شد و داوطلبان 60 دقیقه برای پاسخ گویی به این سوالات زمان داشتند .در دفترچه دوم نیز که مربوط به سوالات سرعت، دقت و تمرکز می شد، 40 سوال مطرح و دانش آموزان 20 دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات زمان داشتند. این در حالی است که دفترچه اول آزمون تیزهوشان 1401-1400 شامل همان 60 سوال هوش کلامی، هوش ریاضی و منطقی و تصویری فضایی بود، اما زمان پاسخگویی به این سوالات با افزایش 15 دقیقه ای، از 60 دقیقه به 75 دقیقه رسیده بود. در سوالات سرعت، دقت و تمرکز، تغییرات هم در تعداد سوالات و هم در مدت زمان پاسخگویی به هر سوال مشاهده می شد. تعداد سوالات از 40 به 60 افزایش یافته و زمان پاسخگویی به این 60 سوال، 25 دقیقه در نظر گرفته شده بود.

و اما اهمیت سوالات سرعت، دقت و تمرکز

با توجه به مطالب بیان شده و در نظر گرفتن این موضوع که تمام 120 سوال مطرح شده در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دارای ارزش برابر می باشند، واضح است که امتیاز سوالات این بخش نیمی از نمره نهایی داوطلب را تشکیل داده و بی توجهی به آن، می تواند تلاش یکی یا چند ساله شما برای موفقیت در آزمون را از بین ببرد.

اما اصولا چرا به سوالات سرعت، دقت و تمرکز بی توجهی می شود؟

علت اصلی بی توجهی به سوالات این بخش، ساده بودن سوالات این بخش می باشد و این که به نظر می رسد آموزش خاصی برای پاسخگویی به این سوالات نیاز نیست. توجه داشته باشید که با وجود سادگی این سوالات، تنها 25 ثانیه برای جواب دادن به هر سوال زمان داریم و این ممکن نیست مگر با تمرین فراوان و آشنایی با تیپ های مختلف سوالات این بخش. حتما از کتب موجود در بازار که برای این قسمت طراحی شده اند استفاده کنید و تا می توانید سعی در افزایش سرعت خود در پاسخگویی به سوالات این بخش نمایید. هرگز از اهمیت این بخش غافل نشوید و حتما زدن تست های فراوان مربوط به این قسمت را جزو برنامه آماده سازی خود برای آزمون قرار دهید تا نتیجه دلخواه در آزمون را به دست آورید.

به شما پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با منابع استاندارد آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button