مشاوره رایگان: 09126403086

Homeاخبارنکات مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال 1399-1400

نکات مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال 1399-1400

نکات مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
فهرست مطالب

همان طور که مطلع هستید ،جزئیات آزمون ورودی پایه هفتم استعداد های درخشان و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم استعدادهای درخشان از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام گشته است .زمان ثبت نام این دو آزمون از روز شنبه مورخ 26/11/98 لغایت شنبه 3/12/98 می باشد.
در زیر لینک ثبت نام پایه هفتم و هشتم را برایتان قرار می دهم:
hoosh.medu.ir : سامانه ثبت نام پایه هفتم
azmoon.medu.ir :سامانه ثبت نام پایه دهم
شرط مجاز بودن دانش آموز برای شرکت در آزمون ششم به هفتم ،کسب نمره خیلی خوب در همه دروس پایان سال پنجم و نیم سال اول سال ششم ابتدائی (یک نمره خوب در مجموع می تواند استثنا باشد) و برای پایه دهم معدل کل بالای 19 در پایه هشتم ذکر شده است .ضمنا دانش آموزان استعدادهای درخشان پایه نهم از شرکت در آزمون مجدد معاف هستند.
محتوای آزمون پایه هفتم همان طور که در مطالب قبل نیز به آن اشاره شده بود هوش ،استعداد و خلاقیت بوده و محتوای آزمون پایه دهم هوش تحلیلی و تحصیلی می باشد.
زمان آزمون پایه هفتم روز پنجشنبه مورخ 4/2/99 ساعت 9 صبح و زمان آزمون پایه دهم ،روز پنجشنبه 4/2/99 ساعت 14 می باشد.
اما نکات مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم امسال
1.درس ریاضی را بخوانید ولی بیش از حد روی آن وقت نگذارید.
اگر آزمون سال 98-99 را بررسی بفرمائید ،خواهید دید که در این آزمون سوالاتی از درس ریاضی مطرح شده است .اما سوالات این بخش به هیچ وجه سوالات سخت و زمانبری نیستند .متاسفانه بسیاری از داوطلبان را مشاهده می کنم که برای شرکت در آزمون تیزهوشان ،ریاضی را به نحوی مطالعه می کنند که گویا برای آزمون المپیاد ریاضی آماده می شوند .این کار نه تنها کمکی به شما در موفقیت در آزمون نمی کند بلکه زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت و به جای اینکه این زمان را صرف مطالبی کنید که در آزمون مورد سوال قرار می گیرند ،آن را صرف مطالبی کرده اید که در آزمون هیچ جایگاهی ندارد .لطفا درس های دیگر مانند علوم و … را نیز کنار بگذارید و وقتتان را صرف این دروس نکنید.
2.هوش کلامی را جدی بگیرید.
باز هم شما را به سوالات سال گذشته پایه هفتم استعداد های درخشان ارجاع می دهم .اگر بگویم تعداد زیادی از سوالات مربوط به هوش کلامی بود ،اغراق نکرده ام.حتما سعی کنید با گذاشتن وقت کافی روی مطالب این قسمت (از قبیل درک و تحلیل متن، استدلال منطقی و …) بر روی مباحث آن تسلط پیدا کنید .در غیر این صورت موفقیت در این آزمون کمی برایتان مشکل خواهد شد.
3.سرعت و دقت خود را بالا ببرید.
در سوالات سال گذشته تعدادی از سوالات ،سرعت و در عین حال دقت داوطلبان را می سنجید .این سوالات با اینکه بسیار بسیار ساده هستند ،ولی برای موفقیت در پاسخ دادن به آن ها در زمان اندک نیاز به مهارت خاصی می باشد که این مهارت جز با تمرین در پاسخگویی به سوالات مشابه ایجاد نخواهد شد .
4.اصلا لازم نیست به همه سوالات پاسخ بدهید
این موضوع یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید .چون داوطلبان پایه هفتم مدارس استعداد های درخشان در تمام دروس مدرسه نمرات خیلی خوب گرفته و به سادگی از پس تمامی سوالات آزمون های مدرسه بر می آیند ،فکر می کنند که باید در آزمون تیزهوشان نیز به تمامی سوالات پاسخ درست بدهند و زمانی که با سوالات سنگین و یا وقت گیر مواجه می شوند ،نمی توانند به راحتی از آن ها عبور کرده و به سراغ سوالات ساده تر بروند و این باعث می شوند که نه تنها وقت زیادی را در جلسه آزمون از هدر بدهند ،بلکه روحیه خود را نیز به دلیل درگیر شدن با سوالات مشکل از دست بدهند .جالب است بدانید که در آزمون سال گذشته ،در استان تهران ،اگر یک داوطلب در مجموع به 60 سوال از 100 سوال پاسخ درست می داد قبول می شد و اگر به 70 سوال پاسخ درست می داد در یکی از بهترین مدارس علامه حلی و فرزانگان پذیرفته می گشت . پس با توجه به این نکته ،بدانید که قرار نیست به تمامی سوالات پاسخ دهید و تمرین کنید که از روی سوالات سنگین به راحتی عبور نمائید.
امیدوارم با رعایت این نکات مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم که در این مطلب ذکر کردم ،موفقیت خود را دو چندان کنید .

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

    2 نظر

  1. بهداد
    تیر ۵, ۱۳۹۹
    پاسخ

    سلام به نظر شما آزمون تیزهوشان امسال ۱۴۰۰ آسان تر از ۹۸ است؟

  2. فرشید شیرافکن
    آذر ۴, ۱۳۹۹
    پاسخ

    سلام. وقت به خیر. چگونه می توانم کلاس خصوصی برای دخترم داشته باشم؟

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button