مشاوره رایگان: 09126403086

Homeاخبارهوش ریاضی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

هوش ریاضی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

هوش ریاضی
فهرست مطالب

همان طور که اطلاع دارید سوالات آزمون تیزهوشان ازچهار بخش هوش کلامی، هوش ریاضی و منطقی، هوش و استعداد تحلیلی یا همان هوش تصویری فضایی و بخش دقت، سرعت و تمرکز تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی درباره قسمت هوش ریاضی که حدود بیست سوال را در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به خود اختصاص می دهد صحبت کرده و به برخی سوالات دانش آموزان درباره این سوالات پاسخ دهیم.

آیا سوالات هوش ریاضی سوالات سختی هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به اینکه سوالات هوش ریاضی از تنوع بسیار زیادی برخوردارند (بیشترین نوع سوال را می توان از این بخش مطرح نمود) می توان گفت موفقیت در این بخش نیازمند تمرین و ممارست زیادی است. از طرف دیگر چون سوالات این بخش به گونه ای مطرح می شوند که توانایی حل مساله در داوطلبان را مورد بررسی قرار می دهند، درک ریاضی بالا و داشتن مهارت حل مساله می تواند در موفقیت شرکت کنندگان آزمون در حل سوالات این بخش، کمک بسیار زیادی بکند.

به چند سوال از سوالات هوش ریاضی پاسخ دهیم تا در آزمون پذیرفته شویم؟

نمی توان به طور دقیق به این سوال پاسخ داد. در واقع تعداد سوالاتی که می تواند در نهایت منجر به موفقیت در آزمون شود، بستگی به عوامل زیادی دارد. به طور مثال سطح سوالات و عملکرد دیگر داوطلبان. نکته بسیار مهم در حل سوالات این بخش (و همچنین سایر بخش های آزمون) این است که مرتبه اولی که سوالات را بررسی می کنید، زمانتان را برای حل سوالات وقت گیر و مشکل هدر ندهید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که سوالات مشکل و آسان دارای یک امتیاز می باشند پس در مرحله اول که با سوالات مواجه می شوید، ابتدا سوالات آسان را پاسخ دهید و با شناسایی سوالات وقت گیر و مشکل، حل آن ها را به زمانی که حل سوالات آسان به اتمام رسید موکول کنید. حتما برای اینکه با تکنیک های صحیح آزمون دادن آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید تا موفقیتتان دو چندان شود.

چه منابعی را برای بهبود هوش ریاضی پیشنهاد می کنید؟

موفقیت در سوالات هوش ریاضی بستگی به دو عامل دارد :

1.فهم کامل تیپ سوالاتی که در آزمون مطرح می شود.

2.مواجه شدن با نمونه سوالات فراوان این بخش

اگر برای یادگیری تیپ های سوالات ریاضی مشغول به حفظ کردن فرمول و بررسی سوالاتی هستید که با استفاده از یک سری فرمول خاص حل می شوند، باید بگویم راه را اشتباه می روید. زیرا در آزمون هایی مانند تیزهوشان، سوالاتی مطرح نمی شوند که با حفظ فرمول خاصی بتوان از پس آن ها برآمد. حتما سعی کنید مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید از سوالات مفهومی این بخش بیشترین امتیاز را در کمترین زمان بدست آورید.

برای حل نمونه سوالات مختلف این بخش می توانید از کتاب هوش و خلاقیت ریاضی ششم از انتشارات مبتکران استفاده نمایید. همچنین برای اینکه تعداد بسیار زیادی از سوالات هوش ریاضی را که برای داوطلبان این آزمون در پیج اینستاگرام حل کرده ایم، مشاهده نمایید می توانید پیج  taslimifar_tizhooshan@ را دنبال نمایید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button