مشاوره رایگان: 09126403086

Homeدانستنی هاتحلیل آزمونهای آزمایشی مهمتر از شرکت در این آزمونهاست

تحلیل آزمونهای آزمایشی مهمتر از شرکت در این آزمونهاست

تحلیل آزمونهای آزمایشی
فهرست مطالب

هدف از شرکت در آزمون های آزمایشی

بیشتر دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند ، در یکی از آزمونهای آزمایشی شرکت می کنند. این امر باعث می شود که داوطلب همیشه در جو آزمون حضور داشته باشد و انگیزه خود را از دست ندهد و علاوه بر این با نمونه سوالات بیشتری آشنا شود. اما متاسفانه اکثر داوطلبان فقط به نتایج این آزمونهای آزمایشی می اندیشند. به این صورت که اگر نتیجه خوبی بگیرند ، خوشحال و در غیر این صورت غرق در ناامیدی می شوند. این در حالی است که شرکت کنندگان در این آزمون ها فلسفه اصلی این امتحانات را فراموش می کنند. با نگاه به نتیجه آزمون آزمایشی خود نه تنها نباید ناامید بشوید ، بلکه باید از این موضوع مسرور باشید که امکان شناسایی نقاط ضعف برایتان ممکن شده است. قطعا با گرفتن تصمیم درست در جهت رفع این نقاط ضعف می توانید از تکرار آنها در سر جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری کنید.

اما سوال اینجاست که چگونه باید به تحلیل آزمونهای آزمایشی بپردازیم.

برای تحلیل آزمونهای آزمایشی خود موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

1- تمامی سوالات هر درس را مورد بررسی قرار دهید.

حتما تمامی سوالات هر درس را بطور کامل مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی را که پاسخ نداده اید و یا غلط پاسخ داده اید را مشخص کنید. سعی کنید آرشیوی از سوالاتی را که پاسخ نداده یا غلط پاسخ داده اید تهیه نمایید که در مرحله جمع بندی بتوانید به آنها مراجعه کنید. دقیقا همین سوالات هستند که با کسب مهارت در آنها می توانید جهش بلندی به سوی موفقیت در آزمون تیزهوشان بکنید.

2- دسته بندی دقیق سوالاتی که پاسخ نداده اید یا غلط پاسخ داده اید.

برای مثال ، اگر در درس ریاضی به چند سوال پاسخ نداده اید و یا غلط پاسخ داده اید ، حتما باید مشخص کنید که این سوالات مربوط به چه مباحثی بوده اند . تنها در این صورت است می توانید بفهمید که در چه مباحثی ضعف دارید و در نتیجه آن ، میتوانید برای رفع مشکل راه درستی را در پیش بگیرید.
برای مطالعه بیشتر درباره هنر آزمون دادن و یادگیری تکنیک هایی که قبل و حین آزمون باید آ ها را رعایت کنید ،حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

 

 

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
آخرین فرصت شرکت در
دوره جمع بندی آزمون
Call Now Button