مشاوره رایگان: 09126403086

Homeاخبارزمان و نحوه برگزاری آزمون سمپاد کشوری سال 1400-1399

زمان و نحوه برگزاری آزمون سمپاد کشوری سال 1400-1399

زمان و نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان 1400-1399
فهرست مطالب

یکی از نگرانی هایی که هر ساله بسیاری از داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم و نهم و خانواده این داوطلبان دارند ،مربوط به زمان و نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد می باشد.طی آخرین خبری که در وبسایت رسمی سازمان آموزش و پرورش منتشر شد ،رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اطلاعاتی در این باره در اختیار داوطلبان قرار داده اند که با شما به اشتراک می گذارم.
به گفته اداره اطلاع رسانی سمپاد ،سرکار خانم مهاجرانی در سفر به استان فارس و بازدید از مدارس سمپاد این استان مجددا به این نکته اشاره کردند که : آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال 99 برای مقطع ششم به هفتم ، از نوع هوش ،استعداد و خلاقیت خواهد بود و به هیچ وجه آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نخواهد شد.
ایشان با با ذکر این موضوع که هم اکنون پنج هزار و هفتصد دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس تیزهوشان استان فارس می باشند افزود :تنها مدرسه تیزهوشان عشایری کشور در استان فارس قرار داشته که مخصوص دانش آموزان پسر می باشد .او هم چنین از آمادگی سازمان استعدادهای درخشان برای احداث مدرسه شبانه روزی عشایری دخترانه در فارس خبر داد.
رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به روند ثبت نام داوطلبان ورود مدارس سمپاد گفت : آزمون پیشرفت تحصیلی دیگر به هیچ وجه برای مقطع هفتم برگزار نخواهد شد و آزمون این مقطع از نوع هوش ،خلاقیت و استعداد می باشد.
ایشان در اشاره ای به آزمون پایه نهم به دهم گفت : تلاش می کنیم تا در سال های آتی روند پذیرش داوطلبان پایه نهم نیز به صورت فرآیندی انجام پذیرد که بخش مهمی از آن به صورت آزمون هوش ،استعداد و خلاقیت باشد.
مهاجرانی در ارتباط با زمان ثبت نام داوطلبان آزمون مدارس تیزهوشان افزود : زمان ثبت نام آزمون این مدارس بهمن ماه خواهد بود و آزمون نیز در اواخر فروردین یا ابتدای اردیبهشت 99 برگزار خواهد شد.
ایشان با اشاره به موفقیت دانش آموزان نخبه در عرصه های جهانی گفت :دانش آموز نخبه باید به نحوی تربیت شود که اگردر آینده برای استفاده از ظرفیت های علمی موجود در سایر کشورها از کشور خارج شد ،حاصل تحصیل و تلاش خود را به میهن خود بازگرداند و این مهم جز با ایجاد هویت و حس میهن پرستی در این نخبگان میسر نخواهد شد.

حال که زمان و نحوه برگزاری آزمون سمپاد در سال 1400-1399 را دانستید ،بد نیست با دانلود چند سری از سوالات سال های گذشته در این مطلب ،با نحوه سوالات این آزمون آشنا شوید.

جدیدترین آموزش

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

برای دریافت لینک دانلود تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنید
Call Now Button